Obraz kursu Przygoda ze Scratchem (PPZS-2)
Informatycy

Zajęcia pomyślane są jako kontynuacja szkolenia „Zaczynamy programować ze Scratchem”. Podczas zajęć skupimy się na przygotowaniu aplikacji w oparciu o tworzenie własnych bloków, klonowanie duszków, komunikację pomiędzy duszkami. Będziemy także wykorzystywać rozszerzenia, sterować duszkami za pomocą ruchu i dźwięku. Pojawią się elementy algorytmiki. 

Obraz kursu Tworzenie baz danych w SQL cz. 1 (PSQ1-7)
Informatycy

Informacje we współczesnym świecie gromadzone są głównie w elektronicznych zbiorach danych. Tworzenie i korzystanie z takich zbiorów danych to ważne kompetencje. Na szkoleniu przedstawimy podstawowe założenia języka SQL oraz system zarządzania relacyjną bazą danych SQLite.

Obraz kursu Zaczynamy programować ze Scratchem (PZPS-4)
Informatycy

Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli rozpoczynających naukę programowania w środowisku Scratch. Podczas zajęć skupimy się na praktycznych przykładach wprowadzających w świat programowania. Będziemy przygotowywać projekty multimedialne do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów. Dowiemy się także, jak oceniać prace uczniów i wspomagać ich w pracy nad projektem.

Obraz kursu Arkusz kalkulacyjny w szkole cz. 1 (WAR1-4)
Informatycy

Na zajęciach zajmiemy się praktycznym wykorzystaniem i usystematyzowaniem wiedzy na temat arkusza kalkulacyjnego. Zaczniemy od podstaw stopniowo przechodząc do coraz bardziej złożonych przykładów. Szkolenie będzie podzielone na pięć niezależnych modułów dotyczących: organizacji danych, formuł i funkcji, wykresów, przeglądania danych oraz różnych aspektów pracy z arkuszem. 

Obraz kursu Matura z informatyki (PSM6)
Informatycy

Cykliczne spotkania poświęcone tematyce maturalnej będą okazją do podzielenia się doświadczeniami w pracy z uczniami przygotowującymi się do matury z informatyki. Poruszymy problemy związane z analizą i tworzeniem algorytmów oraz ich implementacją. Będziemy przetwarzać i tworzyć informacje oraz rozwiązywać zadania symulacyjne. Zajmiemy się także zagadnieniami bazodanowymi.