Obraz kursu Matura z informatyki (PSM6)
Informatycy

Cykliczne spotkania poświęcone tematyce maturalnej będą okazją do podzielenia się doświadczeniami w pracy z uczniami przygotowującymi się do matury z informatyki. Poruszymy problemy związane z analizą i tworzeniem algorytmów oraz ich implementacją. Będziemy przetwarzać i tworzyć informacje oraz rozwiązywać zadania symulacyjne. Zajmiemy się także zagadnieniami bazodanowymi. 

Obraz kursu Przygoda ze Scratchem (PPZS-2)
Informatycy

Zajęcia pomyślane są jako kontynuacja szkolenia „Zaczynamy programować ze Scratchem”. Podczas zajęć skupimy się na przygotowaniu aplikacji w oparciu o tworzenie własnych bloków, klonowanie duszków, komunikację pomiędzy duszkami. Będziemy także wykorzystywać rozszerzenia, sterować duszkami za pomocą ruchu i dźwięku. Pojawią się elementy algorytmiki. 

Obraz kursu Szyfrowanie w Pythonie (PSZY-6)
Informatycy

Na szkoleniu zajmiemy się podstawami kryptologii. Będziemy rozwiązywać zadania dotyczące prostych szyfrów. Na przykładzie szyfru Cezara wykorzystamy kody ASCII do przetwarzania tekstu. Będzie też okazja rozwiązywania zadań związanych z klasycznymi algorytmami szyfrującymi.

Obraz kursu Tworzenie baz danych w SQL cz. 1 (PSQ1-7)
Informatycy

Informacje we współczesnym świecie gromadzone są głównie w elektronicznych zbiorach danych. Tworzenie i korzystanie z takich zbiorów danych to ważne kompetencje. Na szkoleniu przedstawimy podstawowe założenia języka SQL oraz system zarządzania relacyjną bazą danych SQLite.

Obraz kursu Tworzenie baz danych w SQL cz. 2 (PSQ2-4)
Informatycy

Pierwsze kroki związane z tworzeniem i korzystaniem ze zbiorów danych już za nami. Na szkoleniu, będącym kontynuacją szkolenia PSQ1, skupimy się na takich zagadnieniach, jak: operacje na danych z wykorzystaniem wbudowanych funkcji, operacje na zbiorach czy podzapytania. Będziemy rozwiązywać zadania maturalne dedykowane relacyjnym bazom danych. Pracować będziemy w oparciu o SQLite i MSAccess.

Obraz kursu Zaczynamy programować ze Scratchem (PZPS-4)
Informatycy

Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli rozpoczynających naukę programowania w środowisku Scratch. Podczas zajęć skupimy się na praktycznych przykładach wprowadzających w świat programowania. Będziemy przygotowywać projekty multimedialne do wykorzystania na lekcjach różnych przedmiotów. Dowiemy się także, jak oceniać prace uczniów i wspomagać ich w pracy nad projektem.