informatycy Informatycy

Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli informatyki zainteresowanych rozwiązywaniem zadań graficznych w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle. Poznamy podstawowe polecenia sterujące ruchem żółwia. Nauczymy się definiować własne funkcje, stosować kolorowanie, iterację.

Na zajęciach pokażemy przykłady zadań, które wymagają obróbki dużej ilości danych. Poznamy jak przygotować arkusz kalkulacyjny do pracy z danymi. Przećwiczymy radzenie sobie, gdy trzeba je przeliczyć, posortować, filtrować, ... Będą też przykłady zastosowania BigData w dydaktyce. 

Na zajęciach pokażemy jak łączyć nauczanie matematyki z nauką programowania. Poznamy algorytmy badające własności liczb. Będziemy tez zajmować się zagadnieniami takimi jak zliczanie liczb spełniających określone kryteria. Pokażemy na przykładach jak prowadzić lekcje o reprezentacji informacji w komputerze. Nie zabraknie zadań algorytmicznych do wykonania bez komputera.

Na zajęciach pokażemy przykłady zadań, które wymagają obróbki dużej ilości danych. Poznamy jak przygotować arkusz kalkulacyjny do pracy z danymi. Przećwiczymy radzenie sobie, gdy trzeba je przeliczyć, posortować, filtrować, ... Będą też przykłady zastosowania BigData w dydaktyce. 

Cykliczne spotkania poświęcone tematyce maturalnej będą okazją do podzielenia się doświadczeniami w pracy z uczniami przygotowującymi się do matury z informatyki. Poruszymy problemy związane z analizą i tworzeniem algorytmów oraz ich implementacją. Będziemy przetwarzać i tworzyć informacje oraz rozwiązywać zadania symulacyjne. Zajmiemy się także zagadnieniami bazodanowymi. 

Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli informatyki zainteresowanych rozwiązywaniem zadań graficznych w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle. Poznamy podstawowe polecenia sterujące ruchem żółwia. Nauczymy się definiować własne funkcje, stosować kolorowanie, iterację.

Na szkoleniu spróbujemy oswoić się z Pythonem – poznamy podstawy tego języka oraz jego walory edukacyjne. Rozwiązując różne zadania pokażemy jak wprowadzać uczniów w świat programowania. Będziemy wykorzystywać podstawowe operacje arytmetyczne, instrukcję warunkową, iterację oraz zajmiemy się przetwarzaniem słów. Poznamy algorytm Euklidesa w wersji z odejmowaniem i resztą z dzielenia.